22 december 2011

Kadoootjes voor in de klas

Ook hier is het een drukte van je welste met de feestdagen in het vooruitzicht. Een 14 dagen geleden kwam de oudste zoon al met het briefje thuis... kadoootjes tijd. Elk jaar gaan alle namen van de klas in een zak en om de buurt gaan ze naar de juf een naam trekken. Dit jaar trok hij Lynn, een buurmeisje van bij de oma. Een meisje dat we goed kennen. Het voorstel om iets leuks te flocken voor op een rolkraagshirt werd met veel enthousiasme onthaalt. Jaja, Eller is verzot op zijn t-shirts en wil dit delen met iedereen. Hierdoor komt het dat meneer de volgende dag thuis kwam met het nieuwtje dat Lynn haar hondje héél graag ziet en of ik dat wel kon flocken. En met fierheid zeg ik u, ik kan het. Eller en ik zijn blij met het resultaat. Hopelijk vindt ons vroeger buurmeisje haar kadoootje leuk en krijg ik op een dag te horen dat ze het aanhad naar school. Spannend!!!


Zondagavond vonden we bij Janne ook nog een briefje in de papa-kaft. (Een schitterende vondst: een mama en een papa-kaft voor gescheiden ouders) Of we een kadoootje konden voorzien van ongeveer 3 euro voor in de klas. Hier gaan alle kadoootjes onder de boom en kiezen de kindjes dan om de beurt eentje uit. (Hoe het juist allemaal verloopt weet ik niet goed. Als de kids maar een leuke dag hebben!) Je voorziet dus best iets dat voor zowel jongens als meisjes gaat. Eerst dacht ik om een sleutelhanger te maken, leuk voor zowel een jongen als een meisje, maar langs de andere kant...wat moeten kinderen van 7 à 8 jaar met een sleutelhanger???  Gelukkig kwam er verlossing. Tijdens het uithalen van de kerstversiering vonden onze kinderen de kerstsok leuk. Maar erg zeker was ik nog niet van mijn stuk. Had ik wel een kerststofje in huis? Met welke stof het combineren? En waar haal ik een patroon? Stofjes had ik nog liggen, een goud-gele katoentje met engeltjes, zonnetjes, maantjes en sterren in rood en groen. Bijhorend koos ik voor een effen rood en groene stof. Ook de bandjes en applicatie's laatstleden gekocht, zijn gebruikt. Het patroon tekende ik vlug even zelf. Niets moeilijk aan. De afwerking is allemaal vanavond gebeurd, van patroontekenen tot het afwerken/strijken. Een simpel projectje met een instant goed gevoel. Al kwam dat laatste vooral van de bewonderende blikken van m'n kinderen en hun spontane vraag of ik voor hen ook geen sok wil maken. Wie weet, wie weet...

 




















Ik maakte een extra sok voor Wiebe. Hij had geen briefje in zijn boekentas steken. Maar het lijkt mij niet logisch dat men in zijn klas niets doet, hij gaat naar dezelfde school als zijn zus. Ook zou ik het niet kunnen verdragen moest hij niets bij zich hebben en dus niet mee kunnen vieren en met lege handen thuiskomen. Afwachten zullen we moeten doen, tot hij morgenavond terug thuis is. We hebben afgesproken dat indien er inderdaad niets voorzien moest worden, hij het kadoootje aan zijn juf zal geven. Ik heb een leuke avond gehad, een beetje naaien met tussendoor wat tv kijken en resultaat waar ik blij mee ben.















Liefs,
Veerle

2 opmerkingen:

  1. leuke kadootjes heb je daar gemaakt!!! we wensen jullie een warm, schoon, creatief & gezond 2012! liefs, mimi & co xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Een lieve dank je wel om mijn blogje te lezen. Ik hoop van harte dat het je een plezier doet. Een berichtje laten, kan je op deze manier. Liefs, Veerle